lördag 5 juni 2010

Uppdatering om tån

Det visade sig vid närmare undersökning (röntgen) att min lilltå är bruten. Nu har vi tejpat lite själva, sjukvården lämnar brutna tår åt sina egna öden och hälsar att det tar ca 6 veckor innan det känns bra igen. Jag har kommit på att mina största vinterkängor är ganska okej att gå i, så dem använder jag mest hela dagarna. Lite varmt bara i sommarvädret, men ...
Träningen med Mackan är lite svår att administrera när man inte kan gå, men vi tränar avlämningar på både bra och dåliga sätt. Jag måste säga att vi har den bästa uppfödaren, som bistår med goda råd via SMS inom några minuter även när hon är i Finland och tränar tollare! Tusen tack Anita!
Idag har vi byggt odlingslådor till växthuset. Mackan har halva tiden befunnigt sig mellan skruvdragaren och plankorna, och resten av tiden har hon hämtat spadar och grejor från barnens sandlåda.
Mackan och husse har just kommit hem från promenad Kottlasjön runt, och nu blir det kloklippning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar