onsdag 9 juni 2010

Skolavslutning och första cykelturen (vad vi vet)

Idag har det varit skolavslutning för Erik, han gick ut första klass. Vi har som tradition att hela familjen är ledig och så gör vi något mysigt tillsammans efter avslutningen i skolan. I år fick även Mackan vara "ledig", dvs hon var bara några timmar hos min pappa på förmiddagen. Sen åkte hela familjen och köpte bullar på Princess och så åkte vi ut till Elfvik och fikade i solskenet. Det var ovanligt lite djur där, jag tror att djuren är i sina sommarhagar längre ifrån själva gården, men vi såg iallafall ett får, några getter och några kaniner. Mackan var kolugn, kollade lite på fåren och getterna på avstånd, och luktade på kaninerna genom gallret.
Efter fikat gick vi ner till vattnet och barnen badade fötterna vid en liten strand. De kastade lite stenar i vattnet såjag passade på att träna stadga. Erik hjälpte mig att upprepa övningen från senaste Thorsvi-träningen där vi markerade kast av sten i vattnet och sen vände ifrån vattnet och gjorde linjetag upp på land.
Avlämningar tragglas. Hemma går det bättre, men så fort vi är ute i offentligheten (t.ex. gräsmattan där på Elfvik) så släpper hon vid mina fötter.
Jag har också provat att cykla med Mackan. I morse behövde hon en lite längre promenad eftersom hon skulle vara ensammen en stund, och jag kan ju inte promenera långt, så jag tog cykeln. Mackan fick hålla sig på höger sida om cykeln, och det märktes att det är djupt rotat att man skall vara på vänster sida om matte, så hon gled tillbaks till den sidan ganska lätt, men med lite förklaring och övertalning så höll hon sig mestadels på rätt sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar