måndag 21 juni 2010

Träningsdagbok 21 juni

Idag backade vi ända tillbaks till noll med tecknet ut-bakåt. Vi gick till en kortklippt äng, ställde en vit dummy upp och körde ut - och bara det. Många gånger, med olika avstånd mellan hund och dummy och mellan matte och hund, tills det började ryka ur öronen på Mackan. Sista skicken blev väldigt korta, för då var hon trött, men jag ville avsluta med en bra sista gång.
Hon går i en båge bakåt - alltid lite till vänster, oavsett vilken arm jag gör tecknet med. Är det någon som har nåt tips om vad jag skall göra åt det? Behöver jag göra något eller kommer hon att komma på att närmsta vägen är rakt bakåt när erfarenheten blir större?
Nu ligger hon här brevid mig i soffan med magen i vädret och snarkar. Hoppas hon drömmer om raka linjer och snygga avlämningar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar