tisdag 30 november 2010

Hälta och snuva

Mackan fick vara hemma idag, eftersom dottern också fick vara hemma. Vård av barn och vård av hund utförd av husse. Annars vet vi att Mackan har det minst lika bra hos dagmatte som hon har med oss, men idag passade det bra.
När jag kom hem gjorde jag en tasskontroll, och det var geggigt mellan trampdynorna, så jag tvättade med en tuss bomull. När jag torkade såg jag att det är "punka" på en del av den stora trampdynan. Nu har jag bokat en tid hos veterinären i morgon kväll. Vi fortsätter med tratt och sko så länge, men nu verkar det göra mindre ont. Mackan går nästan som vanligt inne. Ute haltar hon fortfarande, men antagligen p.g.a. skon.
Just nu har hon paus från tratten och ligger brevid mig i soffan och tittar på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar