tisdag 8 februari 2011

Träningsuppstart för våren

Idag har vi haft första träningen med Karin för våren. Kul att vara igång med träningen "på riktigt". Idag var vi ensamma så det blev som en privatlektion. Vi körde lite tecken för att Karin skulle få stämma av hur vi låg till och så fokuserade vi på avlämningarna. De gick mycket bättre än i höstas, vilket var kul, men vi fick lite att fila på. Dessutom ville Mackan inte gå åt vänster. Lite komiskt nästan: Hon hade gått på ett vanligt linjetag till stället innan, och nu satt hon med sidan mot målet. Jag skickade och hon mindes inte utan gick iväg men snett åt fel håll. Satte henne igen och nu ville hon inte gå iväg alls. Jag flyttade henne närmare och närmare tills vi var kanske 10 meter ifrån. Då gick hon tveksamt ut och så hittade hon dummyn. Jag kastade ut den igen medan hon såg på och så gick vi tillbaks till stället där vi började. Jag försökte skicka henne åt vänster men hon satt som fastvuxen. Då satte Karin sin lilla 9-månaders två meter från Mackan med ryggen mot målet och skickade med ut. Nu blev Mackans hals en halvmeter lång. Fick hon ta den?? När Phoebe lämnat av kastade Karin ut dummyn igen, till samma ställe. Nu då? Skickade Mackan som fortfarande satt på samma plats, men samma sak igen! Fastvuxen i marken. Jag fick peppa henne ordentligt för att hon skulle gå iväg. Det handlar ju inte om att hon inte vet var dummyn är, utan något annat. Hon kanske inte tror att jag menar allvar?
Övriga tecken funkade bra, och minnet och nosen funkade också bra. Höger provade vi inte. Höger och vänster blev läxan till nästa gång.
Eftersom vi har lagt kursen vid 10 så fick jag se det vårlika vädret idag. Solen sken från klarblå himmel, det rann vatten på vägarna och fåglarna kvittrade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar