söndag 20 februari 2011

Dolda dirigeringar

Förra tisdagens träning innehöll höger- och vänsterskick, Gunilla & Grappa, lite skäll på mig för att jag är för mesig och lite omständig vilket gav mig en del att tänka på. Dessutom fick vi (jag och Mackan) hemläxa: några vanliga raka skick i rask takt på de numera kända målen längst ut på Elfvik att utföras på lördagen och samma mål, fast dolda nu idag på söndagen.
Idag hade vi turen att få göra läxan tillsammans med G&G, vilket alltid höjer nivån en bit. Vi möttes och lät hundarna rasta sig medan Gunilla planerade träningen. Ja, jag hade också försökt planera men jag var inte alls på den detaljnivån som G var - nåt att träna på alltså. Sen satte vi hundarna i bilen och lade ut målen. Planeringen fortsatte under tiden, och när vi hämtade ut hundarna fick jag skicka Mackan först på ett av målen för att det verkligen skulle vara dolt. Hon gick iväg som en raket helt utan tvekan och hittade precis som vi hade planerat. Häftigt!
Gunilla skickade mot kastade markeringar och blåste stopp och vinklade mot de dolda målen. Det gick superbra för henne och Grappa idag. Det gick bra för oss också, inga problem att gå till något av målen. Höger och vänster gick bättre idag. Jag har ändrat mitt sätt att ge kommandot lite grann, och det kanske funkar. Nåväl, ny träning på tisdag och då får vi se vad Karin säger. Hon brukar få ner en på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar