måndag 31 maj 2010

Labradorbesök

Idag var vi hundvakt åt Åska, Grappa och Grace. Vi hade alltså fyra svarta jaktlabbar hemma. Vi började med en promenad, alla fyra tvåbeningar och alla fyra fyrbeningar. Vi hade lockat barnen med att vi skulle gå en promenad till "lilla ICA" och köpa glass. Erik cyklade och Johanna höll en hund i taget tills hon blev arg, först på Åska som bara stannade och vägrade gå över gatan med oss andra (Johannas tolkning), sen på Mackan som hon blev arg på av nån annan anledning. Det är jättekul att gå med fyra väluppfostrade hundar. Både antalet och uppförandet väcker positiv uppmärksamhet.

Sen höll vi oss hemma i trädgården. Grappa var mest aktiv, hon var den enda som tuggade på strålen från vattenslangen och hoppade i barnpoolen med Johanna, och hon var den enda som grävde ett hål i gräsmattan. I övrigt gick allt lugnt till och hundarna var sams. Mackan var lite grinig när gästerna kom, men ju längre dagen gick så kom hon mer och mer med i gänget. Jag tycker att det var jättenyttigt för henne att ha hundsällskap. Mackan och Grace som stod och blåste upp sig mot varandra i fredags, kom på att de nog är ganska lika och började tycka om hålla sig i varandras sällskap.

I går kväll när jag skulle hoppa i säng råkade jag sparka till sängbenet med lilltån. Det gjorde lite ont men jag tänkte inte mer på det -förrän i morse när jag snabbt fick ändra plan gällande transportsätt till jobbet. Det blev bilen och inte cykeln som planerat. Jag har ett stort blåmärke runt tån och kan med lite möda gå långsamt. Benjamin och jag tog oss iallfall några hundra meter hemifrån efter middagen och gjorde några enkelmarkeringar med Mackan, men han fick gå ensam med Mackan på kvällspromenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar