onsdag 19 maj 2010

Besök på Albano igår...

... men det var planerat. Besiktning inför köpet skulle göras.
Många tror att Mackan är en hane, ganska naturligt kan man tycka, så vi brukar förklara kopplingen till stamtavlenamnet och då faller det sig ju naturligt. Igår blev det ett annat, lite mer komiskt missförstånd. Jag gissar att sådana här besiktningar i 99 % av fallen görs på valpar, för när jag och hunden var installerade i undersökningsrummet av en sköterska, och veterinären knackade på och steg in utbrast hon: -Men vad stor du har hunnit bli! Sen kollade hon sina papper och konstaterade snabbt att, jaha, hunden är ju faktiskt ett drygt år gammal.
Besiktningen gick bra, och vi fick beröm för Mackans fina temprament. Hon var lite påverkad av alla dofter som finns på ett djursjukhus, även om vi bara såg ett annat djur under tiden vi var där, så hon var lite låg.
Idag har Mackan utfört sin andra jakt sedan hon flyttade till oss. Det var ett rådjur som stod bakom ett "hörn" på promenaden, som jag inte hann se i tid. Det brukar gå bra att stoppa henne om man hinner säga stopp i tid, men idag var hon snabbare. Hon gjorde ett race efter rådjuret, jag höll mig tyst, efter att jag sagt ett nej som jag märkte inte gick hem. Efter en stund kom hon rusande tillbaks till stigen där vi gick när hon stack, men jag hade gått åt sidan några meter så hon missade mig först, slog några lovar och fick känna att jag var borta ett litet tag. Undrar om det hjälper?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar