fredag 28 maj 2010

Tullgarn

Idag åkte jag och Mackan tillsammans med Gunilla och Åska, Grappa, Grace och Henrik till Swedish Game Fair på Tullgarns slott i Sörmland. Vi var alltså två vuxna, en ett-och-ett-halvt-åring och 4 jaktlabbar. Det väcker en viss uppmärksamhet när man står och håller fyra svarta labbar i koppel!
Vi njöt av överraskande fint väder och gick runt och tittade i montrarna och på uppvisning i hur man jagar med spaniels och retrievers. Lunchen bestod av viltsvinskebab - jättegott. Hundarna fick lukta på ett uppstoppat vildsvin som stod i en monter, och det var roligt att se. Mackan var inte särskilt berörd, kollade lite bara. Åska gillade inte svinet och morrade och skällde, och Grappa och Grace, syrrorna, blev tokiga och hoppade och for. Åska fick senare på dagen syn på en "kråksnurra", vad det nu är bra för, (tre plastkråkor på varsin metallarm som snurrar lite långsamt) men hon trodde nog att det var tokiga eller skadskjutna kråkor och försökte fånga dem.
Jag köpte ett halsband till Mackan och en väst från Paw of Sweden till mig. Så nu ser jag snart ut som alla andra när jag tränar hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar