lördag 4 september 2010

Uppdatering - augusti

Det var länge sedan jag skrev något här, men det beror på att vi har varit i Kanada i 10 dagar, och när vi kom hem var jag så trött. Jag sov jättedåligt i över en vecka, och så började ju allt med jobb och skolor och allt som hör till vardagen.
Mackan fick bo hos Gunilla medan vi andra var bortresta. Hon har varit i Värmland med henne, fått privatlektioner i att hålla fast dummy och terroriserat Grappa. Hon var mycket smalare när hon kom hem!
Här hemma hos oss tränar vi fotgående med störning (sonens kompis fotbollsmatch var t.ex. ett bra tillfälle för detta), att inte byta apport (!), som vanligt att inte jaga fåglar (Grappa delar ibland med sig av mindre bra idéer till Mackan), att hoppa över och krypa under saker (t.ex. parkbänkar) och såklart det som hör apporteringen till. Dessutom har vi gett oss på lite klickerträning, vi får se vad det blir av det. Jag tycker att det är viktigt att träna lite allt möjligt med Mackan så att vi blir ett bra team hon och jag. Därför lär jag henne lite trix också.
Jag skall också få vara med som funkis på Brunnsholmsprovet på lördagen. Det skall bli kul att få se ett prov på nära håll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar