tisdag 3 augusti 2010

Hemma från landet

Vi har varit på landet i skärgården i två veckor. Vi har skrotat runt, badat, åkt båt, träffat vänner, tränat lite hund och avslutade med att slänga fyra båtlass med grovsopor. Det har varit "borta bra", men nu är vi hemma igen och det känns som "hemma bra".

Mackan visade tydligt strax innan vi åkte till landet att nu bor hon hos oss. Hon har börjat ta sig lite friheter som hon inte gjorde i början, göra lite hyss och bus. Och hon visade väldigt tydligt när vi kom hem från landet att det är "hemma bäst". Hon slappnade av på ett helt annat sätt än hon gjort på landet och i båten.

Hon visade också att hon tyckte det var skönt att barnen inte var hemma de två veckor barnen var hos mormor. Jag tror inte att det beror på hur barnen är, utan att det beror på hur jag är när barnen är hemma. Jag tjatar nog en hel del på dem och vill att de skall uppföra sig och hålla ordning och jag tror att hon tar åt sig av det.

Jag tittar gärna på Cesar Millan på TV, och han säger ibland: "Man får inte den hund man vill ha, man får den hund man behöver", och jag tror det stämmer bra. För min del betyder det att jag har en hund som säger att jag inte skall vara så noga med ordningen överallt, utan låta det bli lite kaos om det medför en gladare stämning. Jag skall försöka jobba på det :-) .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar